söndag 11 april 2010

Inbjudnings kort

När datumet är klart och kyrka samt festlokal inbokat och klart är nästa steg att skicka ut inbjudan, detta i god tid för att chansen att så många som helst ska komma är möjlig. Det finns så många olika varianter och många väljer att sätta sin egen prägel på korten.

Jag kommer ihåg känslan själv när man mot tar en så fin inbjudan, man känner sig speciell som ska få dela denna dag med dessa människor, man känner lycka och iver på den stora dagen. Jag kunde läsa dem om och omigen och har än idag spara dem som minne.


I tidningen Allt Om Bröllop läste jag om att man kan göra det lite mer annorlunda inbjudan som ett pussel. Så får era gäster pyssla sig fram till vart & när den stora dagen ska hållas. Jag tycker detta var roligt och fydigt.
På olika comunity sites har jag läst om andra som skickat ut egen designade sagoböcker om paret med inslag av inbjudan, eller spelar in egna cd-skivor och skickar ut där de båda talar själv el. man gör som ett bildspel. Det finns många olika sätt att göra detta på och jag tror det kommer dyka upp mer variationer med åren.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar